TABLE OF CONTENTS
Eglal Henein: Fortune des chevaliers, fortune des bergers. 1
Gabrielle Verdier: Gracieuse vs. Grognon, or How to Tell the Good Guys from the Bad in the Literary Fairy Tale. 13
Alain Vizier: Fénelon et la question de l'éloquence. 23
William S. Brooks: From Lazzi to Acrobats: the Court's Taste after 1680. 51
Edmund G. Campion: Wit and Comic Gestures in "Le Docteur de verre," Act III from Philippe Quinault's La Comédie sans comédie. 61
Gérard Montbertrand: Facialité, grimaces et espace théatral chez Molière. 71
Ralph Heyndels: L'intraitable (Emergence de l'irrationaltié moderne). 87
Alexandre Albert-Galtier: L'Itinéraire de Dom Juan: Six décors pour une pièce à machines. 97
Perry Gethner: The Staging of the Sinister in Machine Plays. 113
Guy Spielmann: La Dramaturgie machinique à la Comédie-Italienne (1680–1697). 123
Deborah Steinberger: Molière and the Domestication of French Comedy: Public and Private Space in L'Ecole des femmes. 145
Kathryn W. Wolfe: Contesting Authority in Molière's Tartuffe: The Role of the Pedantic Characters. 155
François Lagarde: Trois réflexions sur les autoportraits de Poussin et de La Rochefoucauld. 167
Twyla A. Meding: "Bien faux" and "Portrait vivant": Portraits, Mirrors and Representational Strategies in L'Astrée. 181
Chaudron Gille: The Tie that Binds: Woman's Blood as Social Contract. 197
Leonard Hinds: The Comedy of Authorship in Charles Sorel's Le Berger extravagant. 209
Kathryn Hoffmann: Of Innocents adn Hags: The Status of the Female in the Seventeenth-Century Fairy Tale. 223
Catherine Spencer: Jouvence du récit: les métamorphoses d'Agathe dans Francion. 213
BOOK REVIEWS
Gabriel de Foigny. La Terre astrale connue. The Southern Land, Known (Rex Clark) 223
Ronald W. Tobin éd. Le Corps au XVIIe siècle (Lise Leibacher-Ouvrard) 225
Sylvie Romanowski and Monique Bilezikian (eds.) Homage to Paul Bénichou. (Andrew H. Wallis) 229